Nu när barnen börjar bli större kan jag och maken lättare ta oss lite tid för oss själva. Det händer inte sådär överdrivet ofta i alla fall, men nu på semestern har det blivit två såna tillfällen i alla fall. Mycket trevliga tillfällen dessutom. Jag kan inte ta äran åt mig för att det blir av, för det har varit på R:s initiativ båda gångerna. I lördags var den senaste gången. Då var siktet inställt på Långholmen och en utomhuskonsert med Anna Ternheim och Melissa Horn. Vi tog det lugnt på väg dit, promenerade runt Söder för att hitta ett bra ställe att äta på. Tillslut var dock behovet av en toalett och hungern så stor att vi valde ett ställe som visade sig vara lite mer tveksamt. Tveksamt då det var i stort sett det enda stället som inte var fullt och för att det inte såg helt fräscht ut. Vi hann dock beställa innan vi riktigt upptäckte just det ofräscha och sen var det bara att stanna kvar. Det var typ kinamat och jag tog nåt med kyckling i lime och chili och maken några suspekta friterade ”bollar” med blandfärs och räkor (att han sa ja till dem förvånade nog honom själv lika mycket som det förvånade mig). Men till vår överraskning var maten faktiskt riktigt god. Sen gick vi nojjiga och funderade på när vi skulle få upp allt igen, vilket aldrig inträffade såklart. Vi promenerade ut på Långholmen, slängde ut vår filt i gräset och njöt av bra musik, vin och den fina kvällen. Sen tog vi promenaden över Västerbron arm om liv och tittade på utsikten, innan vi tog bussen till Karlberg och åkte hem. Sent för oss, men lagom för att möta folket som var på väg ut på stan: