image

Tänk att det redan har gått fem veckor!  Fem veckor sedan vi plockade ihop det viktigaste och flyttade ut ur vårt hem. Usch vad jag var orolig innan för hur det skulle gå. Främst den där första veckan,  innan vi kunde flytta hem till L och K. Den var lite rörig, jovisst. Jag erkänner att jag grät mig till sömns nån kväll för att jag tyckte att det var jobbigt att bo på undantag.  Men det var också mysigt och väldigt trevligt att umgås med dem vi fick bo hos.
Sen kom vi alltså hit till L och K. Det var ju inte helt självklart att det skulle funka.  Visst tänkte man att det är klart att det går,  men att det skulle bli SÅ bra som det blev,  det hade jag aldrig kunnat tro. De första dagarna var S rätt stissig och uppe i varv.  Det var ju så spännande allting. Sen lugnade hon dock ner sig och blev rätt dräglig. Visst har ungarna varit uppe i varv ibland och haft svårare än hemma att hitta på saker att göra, men i det stora hela har det ändå funkat. För egen del har det mest bara varit mysigt. Mysigt att komma hem till det lilla kollektivet, där bordet står dukat med tända ljus. Ölprovning med svågern,  storfrukostar på helgerna. Ja vi har verkligen passat på att pyssla om och njuta av varandra.

image

Gos vid väckning

image

Ljusen tända, fast jag kom sist.

image

K jag vill va som duuuuu

image

Hemmastadda i soffan.

Idag flyttar vi alltså hem. Jag har tagit en vecka ledigt för att komma iordning, vilket känns lugnt och skönt. Jag längtar hem,  men kommer att minnas den här perioden med glädje.

