image

S kollar in allt spännande i trapphuset och läser på allt: ”Finja, finja…”

Under den fantastiska helgen i Brunflo lyckades jag smälla tån i en kakelavsats i simhallen. Det blev sig så illa att jag varken kunde gå ordentligt, eller stoppa foten i en normal sko. Hade lite problem först med hur jag skulle göra under tågresan hem, men lyckades tillslut få ner foten när jag tog ur sulan. Mina medresenärer tog hand om mitt bagage och maken kom till stationen med bil och kryckor. Det var nog mer än en som trodde att jag hade åkt skidor. Veckan har mest tillbringats med foten i högläge. Inte riktigt min grej. Speciellt som det fanns en del att fixa inför stamrenoveringen som ska ske i vårt hus. Men en del, som att packa ihop kan man ju göra utan att gå. Sen fick jag F och hans håltimmelediga kompisar att flytta våra två stora klumpiga skåp från hallen in i vardagsrummet. De skulle nämligen täcka golven där idag. Resten får vi fixa i helgen då R är hemma. Vi ska ju packa inför att vi inte ska bo här i fem veckor med.

image

Den onödiga kakelkanten. Mest onödigt var väl dock att ränna tån i den.

