Då var det dags för min lilla host-fia att dra igång vinterhalvåret. Så där väldigt allvarligt är det dock inte än och dessutom måste man ju tycka att hon har hållt sig ovanligt länge. Några små omgångar host under hösten bara. Det märks att hon har blivit äldre, vilket är väldigt skönt. I går hostade hon och var trött så att hon grät när jag hämtade henne på skolan. Sen hostades det så att hon inte kunde sova och då tyckte jag att det var läge för en hemmadag. Hade jag inte varit ledig hade jag nog avvaktat en dag och antagligen haft en sjukling imorgon istället. Nu hoppas jag att jag har ”motat Olle i grind” och hon slipper att bli sjuk på riktigt. Skönt med en dag när jag har kunnat ge medicin och ha lite koll på hur hon låter. Nu är ju inte hemmalivet detsamma som skolan, men blir hon inte sämre under natten, så får hon gå till skolan i morgon och jag kommer att lämna in en inhalator som de kan ha där (jag har inte känt att det behövts hittills i år).

Vi har fått några filmer, som min mamma hade hemma hos sig, men som de barnen där uppe har tröttnat på. Ungarna här har tittat på några, men jag har inte riktigt känt att jag har haft tid. Idag blev det både ”Lady & Lufsen” och ”Askungen”. Riktiga klassiker, som jag njöt av minst lika mycket som S. En riktig mysdag blev det helt enkelt.

Om man får välja fikamys, så vill den här lilla damen gärna ha randiga munkar.

