I går fyllde mitt äldsta barn 17 år. Jag upphör aldrig att känna förvåning över att ett år till har gått och över hur stor han har blivit. Han gillar inte uppmärksamheten och ville inte vara med på bild, vilket jag respekterar, men måste ju ändå få nämna den stora dagen och hur stolt jag är över min äldsting, så här litegrann i en bisats.
Idag är det fars dag och istället för att gå på den kommersiella linjen uppmuntrade jag barnen att göra frukost till pappa. För några veckor sedan gjorde de roliga frukostmackor på P:s hemkunskap. Han skickade en bild till mig på sin kreation och den inspirerade dem till dagens fars dags-mackor (P:s till vänster och S:s till höger):

Sen var det dags att gå in och ge dem till pappa tillsammans med en kopp kaffe och en massa kramar. Pappan fick uppleva hur det känns att få en kamera med blixt upptryckt i ansiktet, när man är alldeles nyvaken:

Efter detta var S helt i gasen och gjorde en egen macka (som jag inte hann fotografera) och tyckte att det var dags för mig att göra en också, så det gjorde jag:

 

När vi satt och åt mackorna  sa S plötsligt ”Kan jag få göra EN macka till? Jag har en idé”. Det fick hon såklart och fram kom denna (det enda jag gjorde var att skära till ”lugg” och näsa):

