Halloweenpimpad hund

På söndag ska vi ha det årliga kalaset för alla barn. I år blir det halloweentema. Vi har haft det tidigare någon gång och S har pratat MASSOR om just halloween, så det kändes som en bra idé – och SOM hon har förberett sig för detta kalas. Det har gjorts pumpor, häxhattar, kittlar, kvastar osv i massor. Tror vi kan inreda varenda varje rum med halloweensaker. Nu är hon inne på utklädning mm. Hunden har fått sin klädsel klar (hur nu den ska hålla till på söndag). Det är höstlov och jag har semester, så det finns gott om tid att pyssla i alla fall:

Det senaste i raden av uppfinningar. Man kan öppna det ena ansiktet som en lucka och där kan man lägga godis. ”Visst är jag världens bästa uppfinnare, Mamma? – jag älskar mina uppfinningar och jag älskar min hjärna!”

