I fredags var min sista dag på jobbet på ett bra tag. Veckan som kommer är det höstlov och jag har semester. Efter det startar ett fyra månaders vik på Systembolaget i Vällingby. Det kom snabbt på, men känns kul och utmanande. Jag behöver skaka om mitt jobb-jag litegrann och bli utmanad. Ska bli kul att se hur det funkar med mig själv i en ny miljö och att få se hur andra jobbar. Att pendla känns väl mindre kul, men det kan vara nyttigt det med. Kommer att sakna mina jobbarkompisar, men som I på jobbet sa, jag har ju varit grav-ledig bra mycket längre, så egentligen är det här ju ingenting. I ett nafs kommer jag att vara tillbaka igen, med ny energi och nya idéer. De hade köpt hejdå-kom snart tillbaka-present till mig, det hade jag verkligen inte förväntat mig och blev alldeles rörd.

Ovan en bild på mina hejdåmuffins till jobbarkompisarna. Ovanligt välformade för att vara muffins bakade av mig. Inte så konstigt. Upptäckte igår, när jag skulle baka muffins igen till min livbojeträff, att jag hade köpt vaniljsocker istället för bakpulver. Inte konstigt att muffinsen var så kompakta.

