Efter två supersnurriga dagar på jobbet blev det en AW-öl med lillebror J och hans S (tillika min jobbarkompis). God öl och trevligt sällskap. Jag och S pratade väl liiite för mycket jobb, men lillebror var snäll och förstående. Efter ölen hämtade R mig med bilen. Hemma väntade hans goda lasagne, som även svägerskan L och K kom över och njöt av. De andra hade varit på födelsedagsfika hos dem tidigare. Jag missade det, men var ju och firade henne på den rätta dagen i onsdags.

Idag var jag supertrött och ägnade största delen av dagen åt soffhäng och inspelade serier. Fantastiskt skön avkoppling. Tog ett bad med S och en lång promenad med mina två mellanbarn. T skulle laga mat, så vi gick till Lidl för att handla ingredienser. Vi tog en liten omväg på vägen dit, för att kolla in området där jag växte upp. Blev en promenad på nästan 1.5 timme. Mycket uppfriskande efter soffhänget.

S har fastnat för pappans favoritsport, amerkansk fotboll. Naturligtvis äger vi ett utklädnings-set med utstyrsel och den har hon levt i den här helgen. Hon och P har tränat kast och annat, men klädseln blev på, oavsett vad hon sysslade med. Den åkte dock av när de gick ut för att inviga hennes nya handskar med den svenska varianten. Fotboll, eller football, det är frågan. Kanske både och i framtiden.

