Jag har under lång tid önskat att åka upp till Mamma och Syster med familj i Brunflo. Mot slutet av sommaren började längtan bli extremt stor. Ett helt år utan att krama mamma är alldeles för lång tid. När så min chef började fråga om det inte var så att jag kanske behövde ta ut lite ledighet, eftersom det är lågsäsong, så var jag snabb att säga att jag gärna tog det i samband med en ledig helg. Som tur var fungerade det för dem däruppe att jag kom just den helgen och häpp! så var biljetter bokade för mig och S. Vi åkte i fredags morse och kom hem i måndags kväll och däremellan hade vi en helt underbar helg tillsammans. Att krama mamma var helt enkelt alldeles fantastiskt efter så lång tid. Vi hann verkligen med allt man kan önska. Jag fick långa promenader med min syster, då vi passade på att prata om allt mellan himmel och jord. Henne var det ju inte så längesedan jag träffade, men då hann vi inte direkt prata, med alla andra runtomkring. Vi hann träffa mamma ett antal gånger och fick även en helt egen dag med henne på måndagen, då de andra var på jobb och skola. Barnen fann varandra på en halv sekund och det flöt sedan bara på hela helgen. SOM det pysslades! Hela lördagen ägnades åt ”lopp”tillverkning och skapandet av små gubbar av gamla äggkartonger. Senare på kvällen blev det en hel föreställning med de små figurerna. På söndagen var det S:s 7 årsdag. Hon hade den bästa födelsedagen någonsin, från sången på sängen på morgonen till snölek, kalas och simhallsbesök. Den första snön föll, men var mest blask. M-x tog dock med sig S till en ”snöhög” bredvid ishallen, så att hon fick leka i lite snö. Kalaset blev superlyckat med goda bakverk och skattletarrunda. Efter det var det dags att gå till den mysiga lilla simhallen, några minuter bort. M-x skulle på simskola, men de hann leka en massa också. Måndagen blev lite lugnare. Vi var hos mamma och myste. S tittade mest på TV och tog det lugnt, medan jag och mamma satt i köket och hann prata ordentligt. En supermysig och givande helg helt enkelt:

