I dag har det varit en alldeles underbar höstdag. Tisdag och ledig och litegrann utnyttjade det i alla fall. T har varit hemma i två dagar nu, dunderförkyld. Morgonen tillbringade han och jag i soffan och tittade på lite inspelat. Sen gick jag ut i solen. En tripp förbi jobbet för att låna ut en nack-kudde till S-e, som åker till Las vegas på fredag, sen förbi polisstationen för att lämna in ett halsband, som jag hittade på min och barnens kvällspromenad igår. Efter det var det dags för IKEA, som egentligen var mitt mål. Mamma vill ha doftljus och jag har tänkt gå dit ett bra tag, för att köpa billiga underlakan (som kan bli annat än det till slut) och örngott. Hittade fina gröna örngott, som jag och S ”förädlade” på eftermiddagen. Jag hämtade henne tidigt. På vägen hem letade vi upp lite fina löv och sen gjorde vi lövtryck på örngotten, för att få lite höstfint i soffan:

