Utdrag från en bild som S gör på ”Färg och form”
Hon är inne i en kreativ fas just nu – katter produceras på löpande band här hemma. Bild på det kommer en annan dag (detta är såklart inte katter, utan möss)

Eller kanske min dator, vad vet jag. Det är i alla fall inte helt enkelt att få in bilder = jag tröttnar. Speciellt som jag redan tycker att det är omständigt nog att behöva förminska bilderna innan jag lägger in dem. Nåväl, en vecka har snurrat på. Den startade med modulskifte på jobbet (nyheter och prisändringar), för att övergå i ledig dag som ägnades åt en väldig massa tvätt och så tillbaka till jobb och så efter det den lediga dagen, som ägnades åt öl-och whiskymässan i Nacka. En fantastiskt trevlig tillställning i sig och än trevligare om man har någon trevlig att gå med, vilket jag hade i år. Gick med härliga S-e från jobbet för att sammanstöta med lite andra trevliga jobbarkompisar, lite då och då. Vid nio blev vi hämtade av R, som hade varit på Operan. Fredag och lördag, jobb igen – en randig vecka alltså, som S har döpt dem till, en ovanligt välfylld och trevlig sådan. Saker jag gjort under veckan är också att boka en massa biljetter. En till en vindag på Grand, en till Linköping och en till Brunflo nästa helg och Å vad jag längtar till nästa helg, när jag ÄNTLIGEN ska krama min mamma på riktigt igen, efter ett år sedan sist! Med mig på resan tar jag S, som är minst lika lycklig hon med. Vi firar hennes födelsedag där, hon och jag, så får vi fira den igen, på tisdag, när vi är hemma hos familjen igen. Hennes önskemål inför födelsedagen är modesta: ”Jag önskar mig nya pennor och papper som är vita på båda sidor” (det uttalandet förklaras med att hon är van vid att endast ha avlagda kontorspapper som ritpapper). Till mat är hon lite mer fantasifull, då hon önskar sig räkor och kräftor, vilket jag kommer att bjuda på, på tisdag. I dag har jag varit på trevligt fyraårskalas för lill-R och hamnade sen i parken en stund med härliga mammor (och roliga barn för S). En jobbhelg blir en korthelg, men intensiv och givande har den varit. Tur man är ledig på tisdagar i alla fall…

