S och R spelar Ubongo, P gör läxor vid datorn
(en säng söker en bra plats och en massa gosedjur är utrensade och lagda i säck i väntan på att de ska bli bortglömda och sen möjliga att skänka bort) 

Ibland känns det nästan som om man jobbar mer på den lediga dagen, än man gör när man är på jobbet. I allafall om man som jag idag, har tvättstugan bokad. Jag har tvättat där och hemma, för att komma i fas med tvätthögarna, som är svåra att hålla i trim. Sen har jag bäddat rent i lite sängar, samt hanterat det vanliga plocket och fixet. Jo, jag har tagit igen mig lite soffan däremellan. Det kan man ju inte göra på jobbet, trots allt, så lite mer vila har jag ju fått. På eftermiddagen hade jag samtal med P:s lärare. På vägen hem köpte vi  fika. När vi stod där och valde, kom vännen C och hennes stora R precis in på COOP. Vi lånade med R upp på en lekstund. Han är så otroligt mysig. Det är kul att se för det är inte ofta som både T och P är med en del i leken, när S har jämnåriga här. Efter maten följde vi med honom hem och tog sen en liten promenad i mörkret med ficklampor.

Min lilla pizzabagare

