Hundspa – det var lite traumatiskt att lämna den blöta Hunden i ett torkskåp, efter den läskiga tvättmaskinen ”Nu blåser det bara va?”

I dag var det studiedag i skolan. Jag hade tagit ut en extra ledig dag, så att vi skulle kunna vara hemma tillsammans. Inte för att de umgicks så där rasande mycket med sin mamma, att sitta vid dator- och tv-spel drog lite mer. Men vi hade en del trevligt besök. Först tittade vännen C upp på en förmiddagsfika och sen tog vi en mysig promenad till centrum för att äta sushibuffé och träffa farfar. Han följde även med hem på en fika efteråt. Vid tre hade jag tvättstugan. Jag brukar boka in den när tvätthögarna växer i för snabb takt. S och Hunden var med ner för att hänga upp tvätten. Jag har klagat lite på att Hunden inte luktar alltför gott och plötsligt slängde S fram förslaget att det var dags för en tvätt. Sagt och gjort så åkte han in i tvättmaskinen. Det var lite traumatiskt en stund när vattnet fylldes på och gick snabbt från spänning till lite ångestgråt: ”Tror du han kan andas därinne”. Efter försäkran om att gosedjur kan andas i vatten lugnade hon dock ner sig. ”Men hinner jag inte pussa honom före fotbollen nu?” Jo, men vi ska ju hänga upp honm.. ”Då är han ju BLÖT!” Det var han, men pussar fick han och ömsint inplacering torkskåpet. Efter fotbollsträningen var han sedan torr och fluffig och luktade jättegott. Hon var SÅ nöjd. Eftersom man duschar efter träning, så passade jag på att bädda rent i sängen, så att allt var rent och fräscht, som S sa; ”Vi luktar gott allahop”:

”Oj, nu kommer det vatten! Hur har du det därinne – är det läskigt?”

”Här kan du ligga”

”Å, vad du är mjuk och gosig och luktar gott!”

