Säsongen för amerikansk fotboll har dragit igång. Det är inte så kul om man skulle vilja ha lite soffhäng, men är väldigt bra för våra kreativa sinnen. Ikväll, efter läxläsningen plockade jag och S fram tygfärgerna och stämplarna och snidade ihop en personlig skoltröja till S. Hon ville gärna stämpla, men överlät själva skrivandet till mig. När hon sen hade gått och lagt sig, passade jag på att leka lite med stämplar och färg själv. Själva stämplandet började av en anledning, som jag ännu inte kan skriva om, men jag gjorde i alla fall lite personliga trosor till S i det sammanhanget, bara för att det var så kul. Sen har jag ”måstestämplat” en massa och bara känt hur det har krupit i mig att få leka lite på egen hand. Känns som att det här är någonting man kan utveckla. Jag har ju saknat roliga tyger i glada färger – man kanske får fixa till det själv helt enkelt:

 

