Dagen idag blev först lite halvdan, för att avslutas rätt storartat. Maken hade stora planer. DN-konsert i gröngräset, stadsvandring och Parkteatern. Innan det tog vi en snabbis in på rean vid Bromma Blocks, för att ekipera maken litegrann. Där höll jag på att bli tokig på mina rastlösa barn. Visst, det är inte kul i klädaffärer, men vi har inte där länge och de är ju inte direkt småbarn längre. På väg till DN-konserten köpte vi pizza. Eller maken köpte pizza. Jag satt med de ohängda yngre medlemmarna av familjen i bilen och slet mitt gråa hår, då de var allt annat än lugna och tysta – tvärtom var det kittel, skrik och handgemäng i baksätet. Tillslut skrek jag SLUTA så det ekade mellan husen i Hjorthagen och så blev det liiite lugnare – en stund. Nej, de var inte roliga alls den här dagen, mina barn. Naturligtvis fick vi sen ingen parkering. Vi var väl inte riktigt säkra på om vi ville ha det heller. Det småregnade och var väl inte helt lockande väder för en sittning i gräset. Slutade med att vi intog pizzan i bilen, bakom ljudteknikernas buss. Lite musik och en väldig massa prat hörde vi och barnen blev i alla fall tysta i baksätet. Sen ville mannen inte alls åka hem. Vi skulle ju se ”stan” minsann. Helst stanna tills det var dags för Parkteatern vid sju på kvällen. Ut på Skeppsholmen skulle vi. Det är visst fint där, men usch vad osugen jag var. Med det vädret och de ohängda ungarna kunde jag lika gärna ligga hemma i soffan. Jag satt helt sonika kvar i bilen, medan make och barn promenerade över till Kastellholmen. Själv hällde jag upp en kaffe och lutade mig tillbaka och njöt av lugnet och utsikten. När de kom tillbaka ville maken fortfarande fortsätta i stan. Det var fyra timmar till föreställning och ett stilla regn föll, så jag lade in mitt veto och vi åkte faktiskt hem. När vi kom hem var regnet borta och ungarna gick ut och lekte i parken. Vi som var rätt trötta sjönk ner i soffan med varsin bok framför OS-finalen i handboll. Lagom till att det nästan var för sent kom barnen in och vi åkte in till stan – igen. Tur var väl det för föreställningen med franska cirkusgruppen ”La meute” var väl värda trippen:

Tjuvnyp och tjafs i bilen – jo, idag var de minsann rätt billiga

Men med lite pizza i magen blev de trevligare

P går balansgång på Kastellholmen

Den här sötnosen, kan hon verkligen vara jobbig – tur man glömmer fort.

6 halvnakna män i och omkring en gunga – nervpirrande och underhållande:

Så slutade dagen, som det ofta brukar, med en känsla av att den var ganska bra i alla fall. Det är ju så det oftast brukar bli, även om man har det rätt körigt på väg mot mål.

