Vänner!

I morse tyckte jag lite synd om S som fick kliva upp vid klockan 6 för att åka till fritids. Speciellt som jag började lite senare än så. Men samtidigt var det smidigaste sättet för idag. Själv använde jag tiden ”som blev över” till att skura badrum, torka några golv och fixa fint i köket. Oftast kommer vi hem till ett kaosartat hem, så det kändes skönt att lämna det i lite bättre skick än vanligt. Sen var det länefredag för hela slanten. Lönefredag på sommaren är lite lugnare på ett sätt, men rörigare på ett annat och mer ouförutsedd. De följer liksom inte samma mönster som vinterns. Det börjar kännas att man har börjat jobba igen. Både i den ovana kroppen och i det ovana huvudet. I morgon är det dags igen. Då är däremot familjen ledig. Som S sa i morse: ”I morgon ska jag sova så länge jag vill, då ska jag sova som F”. Vi får väl se hur det blir med det, eftersom hon har kompisen L sovandes över här. Inte ens F har förövrigt inte heller sovit som F de senaste dagarna, eftersom han har jobbat hos faster L, på hennes jobb. Han har kämpat sig upp som en zombie halv sju på morgnarna, vilket är en bedrift i sig när man brukar kliva upp vid ett-tiden, men han har dessutom fått rejält mycket beröm för uppträdande och utfört arbete. Inte illa alls.
När jag kom hem från jobbet serverades jag nygrillat i parken, där familjen redan var tillsammans med ett stort gäng grannar – en skön avslutning på en rörig dag.

Kvällen avslutades med filmstund i sängen

