Semestern är ju egentligen slut, men jag startade min jobbvecka med två lediga dagar, eftersom min chef behövde mig mer på torsdag, än i går. Inte mig emot. Känns som om man fick en halv extra semestervecka på det viset. I går åkte jag S och P med P:s kompis, hans mamma och lillasyster till IKEA och hade en mysig dag där, med shopping och lunch. På kvällen åkte vi till Kallhäll för att fira de två kusiner som har fyllt år. Supertrevligt som vanligt. Ville inte alls åka hem, men operation få in S i rätt dygnsrytm pågår som ni kanske kan förstå, så det var bara att bita ihop och få med sig alla.

I dag har vi hunnit med såväl ett besök vid Bruket, med löpning och bad (det sista för T och P, vi andra avstod), som sen lunch hos min pappa. Min faster är uppe från Motala, så jag passade på att åka ut till pappa för att träffa henne (och pappa såklart). Pappa och hans fru var till barnens stora glädje hundvakter till en supersöt, gosig hund. Barnen var i övrigt rätt busiga för att inte säga skitjobbiga, fast på ett ganska gulligt sätt. Tillräckligt retiga med varandra för att jag skulle känna att det inte är helt fel att en del av oss faller in i vardag i morgon. Två som jag mer än gärna kan dela på just nu är mina yngsta guldklimpar, som visst kan leka tillsammans hur bra som helst, men också träta och retas så att man får spader. Syskonkärlek i sitt esse.

Semestern är slut och jag summerar en bra semester med otillfredställande väderlek. Jag har gjort en massa kul och mysigt. Upplevt och vilat upp mig om vartannat och kommer tillbaka till jobbet med ny energi – MEN nästa semester ska vi planera in redan i januari och vi ska inte vara hemma nästa år igen!

