Första riktiga semesterdagen började i ösregn. Jag och de tre yngsta barnen gick till simhallen i några timmar. Efter det var man ganska mör, men maken som vilat hela dagen ville åka en sväng. Eftersom jag vet att man brukar pigga på sig om man bara gör någonting, så sa jag ja och det är jag jätteglad för. Vi hade en helt underbar kväll på Söder. Promenerade arm i arm längs gatorna, tittade i skyltfönster, tog en kebab på ”Fokets kebab” och en öl på ”Bara Bistro och Bar”. Eller jag tog en öl, kära maken körde ju bil och tog en kaffe. Veckans öl på fat för 35 kronor kan mer än rekomenderas (eftersom jag jobbar där jag jobbar kan jag inte säga vilken, men den var svensk och den var god). En bra start på semestern helt enkelt.

Stans godaste kebab? För 39:- blir man mätt och nöjd i alla fall

Trevlig pub! När vi känner oss rika ska vi nog åka dit och äta också.

Gott om harar på Katarina kyrkogård

Vacker är den – Katarina.