När jag lämnade in schemat för S närvaro på fritids den här veckan så var jag övertygad om att jag skulle jobba hela veckan. När det sen var lite småosäkert på jobbet med diverse sjukdomar i vardande och anant, så valde jag att behålla det schemat, trots att det alltså visade sig att jag hade ordinarie ledig tisdag. Med tanke på att semestern börjar nästa vecka och hon ju inte var där förra veckan, så kändes det inte så illa.  Nu höll sig alla på benen och jag behövde alltså inte hoppa in. Istället hade jag en underbar ledig dag. Min promenadkompis E hörde av sig och vi tog en promenad. Jag hade en tur in till stan i bakhuvudet och fick P med mig. Han kom till stationen med min väska, så slapp jag släpa runt den på promenaden. Vi tog en liten snabbis i stan bara. Han fick välja resteurang och det blev (såklart) sushi. Sen ville han in på foot locker, eftersom han såg att de hade coola kepsar och han önskat sig en ny keps länge. Jag köpte ju en i New York, men den är alldeles för stor. Nu hittade han en som han föll för direkt. Den var på rea, men jag kan ju inte påstå att den var billig ändå, men ibland måste man ju få det där man bara önskar sig alldeles väldigt hett och det är faktiskt inte ofta han uttrycker såna önskemål. Dessutom hade jag ju en hållhake på honom sen så att han var tyst och snäll när jag skulle prova kläder på Indiska, som var mitt mål. Jag provade en del, tittade på massor och köpte en linneklänning tillslut. Är nog lite grinig, för är det inte tyget, så är det modellen, eller helt enkelt priset. Om det inte är så att det man gillar inte finns i rätt storlek. Jag är väl lite grinig helt enkelt. Känner mig rätt så nöjd i alla fall. Sen åkte vi hem. Jag hämtade S och så tog vi oss över till promenadkompisen E, som bor i Vattmyra för att vi skulle få träffas lite till och för att barnen skulle få leka. Vi hade en mysig eftermiddag tillsammans. R åkte förbi och hämtade upp oss efter jobbet (han jobbade över, så de hann leka klart). Då var vi rejält hungriga. R fixade en sallad och jag gjorde pastasallad som jag hade tänkt att vi alla skulle ha i våra lunchlådor i morgon, men det slutade med att vi alla åt lite av båda salladerna och det blev kanongott ihop.

