När juni ramlade över mig som en total överraskning efter stressiga maj, hade jag helt glömt bort att planera in skolavslutningen. Naturligtvis hade jag inte sån tur att den bara råkade hamna på min sena fredag, utan jag skulle börja åtta. Som tur var har jag underbara jobbarkompisar och kan de bara är det aldrig några problem att byta, eller fixa till det. Jag bytte alltså hela dagen och kom sen lite sent. Det är ju lättare att komma sent när man skulle börja  halv tio och ändå inte är med på morgonplocket, än om man börjar åtta.  Alltså kunde jag vara med och genomföra den traditionella sommarskålen i parken och titta på den fina skolavslutningen på skolgården. Jag höll på att missa S:s sång, eftersom jag sprang hem och bryggde kaffe, då J:s termos hade gått sönder och hon skulle ha det med sig, men jag kom runt hörnet lagom till tonerna av ”Det gåtfulla folket” och missade således bara ”Du gamla du fria” och att fanan bars in. Var en lite småstressig men underbar morogn. Väl på jobbet var jag totalt urlakad och kom liksom aldrig riktigt i form. Fick i alla fall en trevlig lunch med P och F och ett trevligt överraskningsbesök av en gammal vän. Trött och seg som sagt, men mycket nöjd, trots allt:

