I dag är det mors dag. Jag laddade för den redan igår när S började prata om fester:

Jag: ”Vet du vad det är för dag imorgon?
S: ”Nej”
Jag: ”Det är mors dag, vet du vad det är?”
S: ”Näe”
Jag: ”Det är alla mammors dag”
S: ”Vad gör man då?”
Jag: ”Man får kaffe på sängen och pussar och kramar och så”
S: ”NÄ”
Jag: ”Vaddå NÄ?”
… S:”Kommer du att ligga där länge då?”
Jag: ”Ja, jag tror nog jag ligger hela dagen, eller till lunch i alla fall”
S: ”Är det alltid på lediga dagar?”

Säga vad man vill, men hon är snabb i tanken.

I morse måste jag erkänna att jag hade glömt bort det hela, men kom på mig själv och kröp tillbaka ner i sängen för att det jag önskade skulle kunna uppfyllas. Efter en stund kom R och S med nybryggt kaffe och varma frallor:

Fram emot eftermiddagen var det dags att träffa släkten och fira makens mamma, barnens farmor med grillning hemma hos K&H. Min dotter var på tok för trött efter grillningen i går och hade varit väldigt billig om jag hade fått ett anbud. Nu fick jag inte det som tur var, så hon fick följa med hem och var väldigt go och ångerfull innan jag väl fick henne att somna. Här kommer lite bilder från eftermiddagen:

