Kristi Himmelsfärd och långhelg – som det heter. För mig ser veckan ut precis som den skulle ha gjort om det inte hade varit röd dag, eftersom den röda dagen var min ordinarie lediga torsdag. Lite annorlunda har det ju iofs känts, eftersom resten av familjen har varit ledig. På onsdagskvällen hade vi räkmys och bakad potatis, enligt önskemål. På torsdagen ägnade vi morgonen åt städning, eftersom vi skulle få lunchbesök. Vi segade lite, men det var S som fick igång oss med att börja städa sitt rum, helt på eget bevåg. ”Kan jag ta dammsugaren” kom hon och sa helt plötsligt och flög sedan in i rummet med ett glatt tjut och började dammsuga. Sån arbetsglädje kan ju inte annat än smitta, så snart var vi andra också igång. R fixade lunchen och killarna bakade efterrätten. Vid ett dök så min pappa och hans fru upp och blev bjudna på kyckling och senare blåbärspaj. På eftermiddagen var vi ute i parken med grannarna, åt middag på pizzerian och avslutade kvällen hemma hos oss med faster L och K. Fredag och idag har jag jobbat, medan de andra har varit lediga. Idag har R varit ”barnvakt” åt L, som också ska sova över här. Hon och S har lekt och lekt, så det står härliga kul. Det är bra att låna ett barn ibland.

