Bild från igår morse. Så här pigg ser han inte ut idag.

Det är stor pingisfinal i Jakobsbergs sporthall i helgen. P spelar inte pingis, men han har varit med som lillvärd till ett av lagen. T gjorde detsamma på sin tid. Det är ett kul uppdrag, då man får ta hand om ett lag från någonstans i Sverige, visa dem till rätta och kanske följa med dem till Gröna Lund på lördagskvällen. Båda mina barn har haft lite otur, då det inte blivit något Gröna Lund för deras del. För T tror jag det var vädret, för P var det så att han fick ett Stockholmslag och de tyckte inte att det var så intressant att åka till Grönan. Klart att han blev besviken, men vi har lovat att vi ska rätta till det vid tillfälle. Idag är det finaldagen, men P känner sig lite risig. Får se om han orkar vara med alls. I övrigt är det stor loppishelg också. Den årliga föreningsloppisen går av stapeln och P:s lag är representerat. Vi ska stå mellan 10:30 och 13:30. Eller vi och vi, det blir ju bara jag. P har fått dispens eftersom han har annat för sig. När jag var där i fredags och lämnade in grejer såg jag att T:s lag också är där. Fick lite längtan till det laget, det var så trevligt i den föräldragruppen, men det är ju skönt just den här helgen att han inte är med, för då hade det ju blivit två pass.

