Coolaste tjejen, på väg till skolan

Det är mycket pollen nu. Något som både jag, maken och S känner av. Hon fick ju inget utslag på pricktestet för ett tag sedan, men om inte hon är allergisk så vet jag inte vem som är det. Hon är inte sjuk men blir precis så här vid exakt den här tiden varje år. Vi kör hårt med alla de medicner hon har, såväl i inhalator, som allergimedicin och singulair (för astma). Hon har ju ny inhalator och jag tänkte i min enfald att när hon nu har en inhalator som hon klarar av själv, så skulle inte skolan vara så involverad, men hepp så skulle de ha nya papper och medicinen skulle vara inlåst minsann. Efter att ha rådfrågat vänner på facebook har jag dock bestämt mig för att ifrågasätta det ordentligt. Varför ska en astmainhalator vara inlåst på skolan? Funderar på att sy en skärpväska till henne, om det är det att den ligger i ryggsäcken som stör. Mesta tiden på året behöver hon den ju inte alls, men så här års kan det bli rätt illa och då vill jag faktiskt inte att den ska ligga inlåst i ett skåp. Speciellt inte om de är på utflykt.

I övrigt har veckan rullat på. Lite konstigt avhuggen sådär, eftersom det kom en röd dag mitt i alltihopa. Fint väder hade vi där i början och det njöt vi av. Sen har det mulnat på lite, men så är det ju när våren är skakig och ny. Den tar snart nya tag och plötsligt är det sommar. Lite bilder från veckan:

Tv: Mellis i parken med stor-R i torsdags. Th: S och pappa på ”Hyllan”, biblioteket i Jakobsberg.

