Solen och värmen är här och med den såväl utomhuslek som lövsprickning. Fantastiskt trevligt såklart. Jag hade ledig lördag, vilket var skönt. Lite trött efter halsflussen fortfarande, eller kanske av att gå på penicillin kanske. Sen blev jag kanske liiite trött av att jag var uppe till halv tre natten till lördagen, för att köra R och några vänner hem från en fest. Det var så fnittrigt glada i bilen allihop att det nästan kändes som att jag varit på fest jag med. På lördagen var det dags för S att gå på kalas hos en klasskompis. Efter moget övervägande valde hon sina nya favoritbyxor. Batmanbyxorna som en gång i tiden var storebror F:s favoriter. Hon gillar inte riktigt Batman, men byxorna är så sköna att de funkar ändå. Som S säger: ”Man kan faktiskt ha kläder fast man inte gillar figurerna”. Mest tror jag hon var rädd på eventuella kommentarer om ”killbyxor”, men de har uteblivit så nu ordar hon inte mer om det, utan bär dem med stolthet. I morgon är det Valborgsmässoafton och en helt vanlig måndag. Jag jobbar och känner att jag måste krypa i säng nu. Jag låter bilderna tala för sig själva. Om ni lägger musen över bilderna i ett bildspel, så kan ni se vad jag skrivit om dem:

