Plötsligt på IKEA, när jag trodde vi var klara: ”Men mamma, jag skulle ju ha en Friolisa till Råttan, det har jag lovat!”
Så nu är Råttan inte ensam längre, utan har någon som kan hjälpa honom med smultronbålet, den stekta glassen och de sjuttitvå barnen”

I dag betecknar jag mig inte som sjuk längre, men är som tur var ledig. Startade dagen med utvecklingssamtal för T. Efter det träffade jag min promenadkompis E för en kort promenad. Redan där kände jag att min kaxighet inte är så stor och att det var tur att vi inte han med mer än en kortis. På väg genom centrum, för att hon skulle till tåget, mötte vi S klass som varit på biblioteket och fått lånekort. S är i en tröttis och mammaperiod och ville inte gå tillbaka till skolan. Jag kände mig lätt att övertala. En dag med S kändes helt rätt. Vi gick in på mitt jobb för att tala om att jag är frisk och sen hem för lite fika och vila, innan det bar av till ett av S favoritställen; IKEA! Hon har saknat färgde papper och ska man köpa pysselgrejer billigt är det IKEA och ÖB som gäller. Vi passade såklart på att äta lunch också. Vi var inte ens där en timme, men jag var helt slut efteråt. SÅ kaxig är man inte än. Nu väntar snart cirkusskola och sen vinprovning på jobbet. Tror jag hoppar över promenerandet under cirkusen idag.


Tv: S Skriver av texten på bibliotekskortet (som hon är SÅ stolt över).
Th: Lycklig över att ha hittat Friolisa.

