Hemma igen, laddad och sockerfylld

På kylskåpet hänger två inbjudningar till kalas. Båda är från pojkar och båda är till S. Det ena kalaset var idag och det andra är nästa lördag. S har längtat och väntat på att det skulle bli söndag, så att hon fick gå på fest. Hon duschade helt själv för första gången, för hon är ju stor nu och inte rädd för vatten i ögonen längre. Jag fick dock stå utanför och vägleda vilka flaskor som var vad. Hon har tre gröna flaskor med shampoo, balsam och duschtvål, men naturligtvis står det på engelsa och då blir det sh i början på både ”shampoo” och ”shower gel”. Sen klippte hon naglarna, klädde sig och fixade håret. En riktig partygirl. När hon kom hem frågade jag lite hur det hade varit, vad de hade gjort och vilka hon hade varit med. Plötsligt slog det mig att hon bara pratade om pojkar. Det är inte helt ovanligt, så det var inte det första jag reagerade på. ”Vilka tjejer var där då?” undrade jag. ”Ingen alls, faktiskt bara jag”. Vilken ära att vara den enda tjejen på killkalas!

Före kalaset, både Hunden och S är fina (men Hunden fick stanna hemma).

