Påsklunch i barnens smak – McD i bilen

Eftersom jag jobbade idag kunde jag inte delta i familjens firande, men min gulliga man försäg mig med diverse sms och uppdateringar om hur dagen föll ut. När jag kom hem mötte jag två överlyckliga barn, som haft en toppendag med sin pappa:

Påskharen var ju lite slö i år. Skippade helt lappar och skattjakt. Hade lite dåligt samvete, som alltid när man skippar traditioner, som de stora fått, men man inte orkar hålla fast vid till det yngre barnet. Jag berättade det för P i går kväll och sa nåt om att be S få tänka lite var äggen var och inte bara rusa ut på balkongen, där han visste att de stod. I morse innan jag gick till jobbet mötte jag en kille i full färd med penna och papper ”Jag ska gömma nåt till S, jag vet inte vad. Jag skriver lappar” Sötaste stora lilla killen fixade skattjakt till sin lillasyster! Han fick en chokladnalle att gömma. Fick ett sms till jobbet med lyckligaste tjejen!

Efter skattjakten målades det ägg på balkongen och sen tog R med sig barnen till skateparken i Rålis. Det var tydligen VÄLDIGT kallt, men barnen var nöjda i alla fall:

