Den enda riktiga påsktradition vi har i det här huset är tydligen godis, kom jag fram till idag. Tidigare har det varit svärmors påsklunch på påskafton också, men hon orkade inte med den i år, eller rättare sagt, vi ska dit nästa helg då svåger R fyller 50 och DÅ blev det lite för mycket för min svärmor, vilket jag mycket väl förstår. Godis i alla former är makens gebit, så jag känner mig inte involverad i att vi just nu har så mycket godis som vi inte har haft sedan jag låg på BB med P och han köpte godis i vikt för att matcha bebisens. Min roll i det hela brukar däremot vara att lägga ut lappar och fixa en spännande skattjakt. MEN påskharen fick nog i år. Den hoppas att S inte är tillräckligt stor för att komma ihåg dylika traditioner, utan mest kommer ihåg att det brukar komma godis från påskharen, punkt. En stor anledning till att jag inte kör med lapparna är att det är omöjligt att hitta på vettiga ledtrådar för barn från 6-16 år och dessutom står husen så otroligt bra där på balkongen. DET får bli den nya traditionen i det här huset.

