Rastlös, men trött och seg efter veckan på jobbet. Har ingen lust alls att ta tag i hemmet, som ser rätt skruttigt ut, men ingen ro att sitta i soffan och ta det lugnt heller. Så jag gjorde lite roliga saker istället. Jag fixade iordning blommorna jag köpte på torget i går. Jag har svårt att bara ställa blommor i en kruka. Vill gärna sätta ihop en grupp, eller liknande. De håller nog inte lika länge då, men det är klart roligare. I vårt köksfönster håller de inte så länge i alla fall. Det är alldeles för ljust och varmt. Fram till nu har det ju dessutom varit värme på elementen under, så de jag köpte för ett par veckor sedan har redan givit upp. De hade nog behövt lite kärlek och omvårdnad också, kan jag tro. Men det var kul med lite nytt lagom till påsk. S skulle hjälpa till men ”Jag är ju konstnär, jag ska måla av de fina blommorna istället”:


