Fredagen gick i adrenalinets tecken. Startade klockan sju på jobbet med omflyttning och torkning av hyllor. Inte så stressigt, men inte direkt lugn och ro heller. Sedan var det en sedvanlig fredag av den mer kundtäta sorten. Det är ju roligt, men man blir ganska trött av det med. Jag brukar inte hitta på något på luncherna sådana fredgar, om jag inte måste. Den här dagen gick både lunchen och fikarasten åt till att göra saker. På lunchen hade jag date med min äldste son och skulle byta tröjan på bilden ovan. Jag och P var nere en snabbis dagen innan och köpte present och partykläder, eftersom han skulle på kalas på fredagskvällen. När vi kom hem visade det sig att tröjan saknade en knapp. Naturligtvis fanns det ingen annan i rätt storlek, men kvinnan i kassan såg att det kunde finnas två på lagret. Just då, på lunchen hade hon dock ingen möjlighet att gå och kolla. Alltså fick jag lov att gå dit även på fikarasten. Då hade P hunnit ringa och berätta att kompisen redan hade fått en sån sak, som han hade köpt, alltså blev det en tur till BR också. Det är skönt med lugn avkopplande fikarast… Men P kom till centrum på rasten, de hittade en ny tröja i rätt storlek på KappAhl och han hittade en ny leksak på BR som jag slog in lite snabbt och sen var den sonen nöjd och då var det sannerligen värt det hela.
På kvällen fick barnen klara sig själva. Jag var bjuden på tjejmiddag hos promenadkompisen E och R var på after work-öl med sitt nya jobb. F hämtade S och de köpte hem pizza på kvällen. P gick på sitt kalas och F på bio, men allt hade gått väldigt bra. T satt med S till hon somnade och strax efter tio kom jag hem. Då hade även P somnat. Det är så skönt när de är stora nog att klara en sån grej. Sen var jag ju inte jättelångt borta, om det hade varit nåt.

