Suddisudd

En morgontröttis på tåget. JA, han fick en kanelbulle när jag köpte kaffe.

Förra måndagen hann vi ju ända till Karlberg, då vi fick vända, eftersom den vi skulle träffa var sjuk. Ny tid och nya tag en vecka senare och då kom vi ända fram. Ett besök i Sollentuna blev till en riktig mysdag för mig och P. Efter att han hade varit duktig hela förmiddagen fick han välja lunch. Den som inte kan gissa vad det blev, utan att titta på bilderna känner inte riktigt mina barn:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Väldigt kul att se att han inte tvekade, trots alla ”konstiga” okända sushibitar utan bara ”Å, en sån där har jag aldrig provat – glufs”. Han gillade inte allt, men vågade ändå prova andra. Då känns det att man i alla fall har lyckats med någonting här i världen – man har barn som gillar att prova nya saker i matväg.
Han hade en önskan om en ny väska, som skulle hänga på sidan. Vi tittade lite på HM och andra ställen i min plånboksvärld (det är tjusigt värre i Sollentuna upptäckte jag), men gick till slut till väskaffären och de hade både okej priser OCH rea. Hittade en väska som föll honom i smaken för det fantastiska priset av 89 kronor. Han ville ha en Björn Borg, men det tyckte inte jag var värt pengarna och den här dög alldeles utmärkt, tyckte även sonen. Å, så nöjd han var sedan. Tog med sig den ut på kvällen, när han skulle sparka runt på sin sparkcykel, bara sådär, i ren lycka över den nya väskan. Det värmer i ett mammhjärta när man kan bli så glad över en ny sak.

När vi hade tittat klart tog vi tåget hem igen. En glad och nöjd, men väldigt trött tioåring och hans minst lika glada och nöjda och ännu tröttare mamma:

En som också blev nöjd, när vi kom hem, var S. Hon köpte ett coolt glas på Bromma Blocks, för egna pengar för ett tag sedan. Jag lyckades ha sönder glaset nästan direkt och hade lovat att köpa ett nytt. På Lagerhaus hade de precis såna glas och ännu finare. Hennes hade en prinsessa (vilket hon konstaterade då att hon väl fick ta, för att det var ett så coolt glas),men här hade de med hjärtan på istället. Inte nog med det, det var nedsatt och kostade 29 kronor. Ibland har man tur:

