För någon vecka sedan fyllde ju stor-R 6 år. I present av oss fick han att gå på Junibacken. Jag kände att jag verkligen ville att det skulle bli av i närhten av att vi gav bort det, så därför passade vi på att göra det idag. Jag var sugen på den nya Jan Lööf-utställningen OCH att gå med S och stor-R såklart. Måste erkänna att jag nog var mer förväntansfull i morse, än till och med S var. Efter att hon brutit ihop så mycket under det att vi skulle iväg att jag nästan trodde at hon var sjuk, så var jag litt smått orolig. MEN det blev än helt underbar dag med två helt fantastiska sexåringar. Bara att åka tåg med dem in var ju mysigt nog egentligen. Allt från att de räknade ner såväl minuter till tågets ankomst, som stationer till vi var framme, till att hålla dem i varsin hand och bara lyssna på deras bubbel. Inte ett gnäll, eller knot, bara mysigt hela dagen. Att jag körde regelbundna kisspauset och måltider INNAN det spårade ur gjorde kanske sitt till med. Vi såg varenda föreställning man kunde se och de lekte, lekte, lekte, så att ingen annan fanns i deras värld. En ynnest att bara få stå bredvid och njuta av hela upplevelsen:

