Efter Marys kommentar igår, känns det som att jag inte lever upp till mitt rykte, då jag inte har klivit ur pyjamasen idag. Detta trots att morgonens halvdassiga väder, ganska snart vände till rejält strålande solsken. Näe, jag hade verkligen ingen lust att kliva utanför dörrarna, trots det fina vädret och ibland tror jag att man ska lyssna på sådana ”magkänslor”. Först hade vi pysselmorgon när jag sydde lite och S gjorde girlanger och annat av papper, medan killarna spelade på rummet och R slumrade i soffan (han är förkyld). Efter lunch släppte vi ut ungarna i solskenet, drog ner persiennerna och tittade på ”Kommisarie Banks” medan vi åt semlor och drack kaffe. PRECIS vad vi behövde. Sitter bara en ytepytteliten tagg som gnager i det dåliga samvetet över att man borde utnyttjat det fina vädret, eftersom man inte vet hur lång tid det håller i sig, men den blinkar vi bort…

