Det känns som om dagen idag har varit händelserik. Vi startade med mysmorgon. Jag och S hade bestämt att vi skulle se filmen ”Förtrollad” som vi köpte för ett tag sedan. Vi hade den inspelad på hårddisken i somras och hon var helt galen i den. P och T fnyste lite, men satt sedan som klistrade genom hela filmen, så helt fel kan den ju inte ha varit. Vid halv tolv var vi till Sunbyberg, för att möta upp lillebror J under hans lunch. För ovanlighetens skull hade jag med mig alla barnen. Morbror J är populär och har stark dragningskraft. Sushi var efterfrågat, så det fick det bli. Mysigt att träffa J och gott med sushi, men en lunch är ju trots allt ganska kort. Med löften om att ses snart igen, skiljdes vi åt. Jag och S stannade en stund i Sumpan, för att passa på att gå på Åhléns, medan killarna åkte hem. Jag köpte sytråd och tittade på tyg. Fanns en del fint, men inte dubbelt så fint som IKEA, vilket priserna var, så det fick vara. S använde lite av sina julklappspengar för att köpa lite pennor och en skrivbok. Sen fick hon se en lego-grej till P, som hon bara ville köpa. Först tänkte jag säga nej, men när jag hörde hennes ord och såg hennes glädje över att få ge bort någonting, så kunde jag bara inte säga nej. Det är ju stort att känna glädjen över att ge, det är klart att det är något jag vill uppmuntra. Hemma igen började jag sy kuddar. Jag köpte ju lite stuvar på IKEA sist och har gått och fnulat lite på vad jag ska göra. Det blev inte de mest noggrant sydda skapelser jag har åstadkommit, men det ser fint ut i soffan. På kvällen fick svägerskan K med mig ut på en promenad. Det var skönt att komma ut och röra på sig och underbart trevligt att få prata av sig lite. Sen var jag upp till x-grannen K för att titta på deras renoveringsprojekt i lägenheten. Mötte vännen C på vägen ut och fick en pratstund med henne med. Korta möten, men de kan göra gott ändå.

En massa S-bilder. Från sushi, via Åhlens och så en fototrötting på perrongen.

