För 20 år sedan jobbade jag på en 4H-gård på somrarna. Två av dem jag jobbade med har jag fortfarande kontakt med och vi försöker ses lite då och då. Idag åkte jag till V, utanför Norrtälje och umgicks med henne och hennes barn ett par timmar. T, den andra tjejen kunde inte följa med tyvärr, men nu måste vi ju ses snart igen, bara därför, så det var kanske inte så dumt ändå. Det tog nästan exakt en timme att åka dit, så helt omöjligt att ses borde det ju inte vara. Ja, T och jag bor i stort sett gårdarna bredvid varandra och ses knappt oftare i alla fall, så det ska man ju inte säga något om. Dagens mest fascinerande var förövrigt P, som gjorde det igen. Det var minst tre år sedan vi var där sist, men när vi svängde in i byn och jag åkte förbi avfarten upp till V:s hus konstaterade han att ”Vi skulle åkt upp där”. Han är helt fantastisk. Vi hade en supermysig dag tillsammans. Ungarna fann varandra på fem minuter och ville gärna ses snart igen, de med. Dagen gick verkligen alldeles för snabbt och plötsligt var det dags att åka hem igen:

