En dag på simhallen gjorde oss alldeles matta hela bunten, så vi bestämde att göra den här dagen till en vilodag. Inga bestämda planer alls. Efter en förmiddag med två ”vilande” barn var jag helt slutkörd. De retas med varandra HELA TIDEN. Inser att vi får igen för att ha haft så samstämda barn. Det är de på ett sätt nu med, men å vad P gillar att reta/klämma till sin lillasyster och vad hon piper/skriker i retur. Hon kan iofs ge sig på honom med. De busar – egentligen och så slutar det med tjafs. Vid elva var jag redo att slänga ut dem båda två, men så lyckades vi på nåt vis vända det hela och det blev en mysig dag. Tog fram symaskinen till P, så att han blev upptagen med annat och plötsligt lekte S hur fint som helst, alldeles för sig själv. Vi gjorde våfflor till lunch och på eftermiddagen gick vi ut. P med en kompis och jag, S och T till parken. Solen sken och det var helt underbart. Jag hade kaffe med och njöt för mig själv en stund, medan T läste och S lekte. Sen spelade vi bandy och fotboll, innan solen började gå ner och det var dags att gå in för att göra kvällsmat. Avslutade dagen med smarrig chokladkaka (recept från tjejehelgen). Det blev lite för mycket mörk choklad i, för det var det vi hade hemma, men annars var den helt okej.

