Det var ju bra mycket trevligare med lunchssällskap

…men oftast blir det ganska bra ändå och ibland blir det till och med bättre. Så kan jag nog säga att det var idag. Jag har ”randig vecka” och har således varit ledig. S klass skull på utflykt till stora staden och gå på Konserthuset för att titta på Clownen Manne och lyssna på filharmonikerna. Det var såklart väldigt spännande. Mest spännande av allt var att åka tåg och att ha med sig egen matsäck. Själv gick jag hem, efter att ha lämnat henne. Plockade en massa, städade litegrann och satt en del framför datorn. Hade tänkt mig en promenad till IKEA i det fina vädret, men sköt liksom upp det litegrann för att hinna bli klar med hemmet, men blev det aldrig. När jag sen äntligen gick iväg, så mötte jag S klass på väg hem igen. Hon ville såklart inte följa med upp till skolan och så visade det sig att hon inte hade ätit av smörgåsen alls, för den smakade inte gott. Ändrade planer. Bestämde mig för att ta bussen till IKEA istället och få i både mig och S lunch där. Det var kanske inte världens bästa idé just då. Klockan var strax efter tolv och S hade inte ätit någonting. Hon bröt såklart ihop sjuttilva gånger bara på väg mot busstationen. Väl där, efter en rejäl genomgång av vad som gällde om vi inte skulle gå hem igen, så vände hon på sitt humör och det blev en riktigt mysig eftermiddag. Efter ett toa-besök och lunch var hon dessutom som en annan människa. Vi tittade på barnavdelningen och kom därifrån med en ny hund till samlingen (det var liksom ingen fråga om att säga nej, den bara satt där och ropade på henne och dessutom betalade hon den själv). Jag fick en lång stund på textilavdelningen, som var mitt mål. En smart människa har placerat en sån där lekstation precis där, vilket naturligtvis gjorde sitt till. Nu hjälpte inte det i alla fall, för jag föll inte ordentligt för något av tygerna. Eller jo det gjorde jag, men inget som jag ville ha till soffkuddar. Slutade med att jag gick därifrån tomhänt, men så hittade jag stuvar på fyndavdelningen istället, så jag känner mig relativt nöjd för tillfället. Efter det tog vi bussen hem igen. Vi mötte S:s gamla dagis i vår lilla park och S fick stanna kvar en stund med dem, medan jag gick in och fortsatte lite med städandet som jag hade släppt. När hon kom in tog vi tag i hennes och P:s rum, så nu ser även det relativt okej ut. Det går ju fort över, men känns skänt när det är gjort.

Spännande dag! Både pendeltåg och buss och så fick hon besöka två blåa hus!

”Jag är lite för stor nu mamma, hoppas den inte går sönder!”

Kan man få köpa båda två kanske?

Nej! Där gick gränsen för den här mamman. Hunden som verkligen ropade att den skulle med, den fick följa med hem. Den andra bor kvar på IKEA.

