När jag lämnade S i skolan i morse var hon hostig och inte riktigt sig själv, så vi bestämde att jag skulle hämta henne tidigt och det var nog bra. Hämtade henne och tog en promenad till centrum för att lämna in personbevis på banken, som jag har glömt i flera veckor. Det hostades en hel del och hon var trött, men det gick rätt bra trots allt. Jag slängde dock in ett förslag om att fika, innan vi gick hem. ”O, ska vi äta sockermellis!” – hon är verkligen skön när det gäller att döpa företeelser, min dotter. Så sockermellis blev det. En övning från talpedagogen är just nu att kladda nåt runt munnen och slicka bort det, så man kan ju säga att det var lite nyttigt också, även om semla kanske inte faller under epitetet ”mellanmål” enligt kostcirkeln. Insåg att hon inte skulle orka cirkusen ikväll, med den hostan, så det hoppade vi över. Tråkigt för mig med, eftersom det innebär att jag inte får någon promenad med M under tiden. Jag fick dock en trevlig promenad i morse med min promenadkompis E.

