Ingen blev sjuk. Jag fick min ensamma lediga dag och det var alldeles underbart. Jag har haft fantastiska dagar med mina barn, men de behövde rutin och jag behövde slippa ordet ”maaaammaaaa” för en dag. Jag tog en skön promenad i det underbara vintervädret, fnulade runt lite hemma (letade fram skridskor, städade ur några skåp mm) och tittade av lite inspelat med en kopp kaffe i soffhörnet. En underbar, välbehövlig ledig dag, helt enkelt. Jag är ledig på torsdag med, men då ska här göras nyttigheter är det tänkt, även om jag inte är helt ensam då, eftersom det är studiedag i T:s skola. I morgon är det i alla fall jobb och det ska bli riktigt trevligt. Omväxling förnöjer, som det brukar heta.

Dagen bjöd på liiiite mer snö och S fick ta med hjälm och stjärtlapp till skolan. På stjärtlappen stod F:s namn och namnet på hans 6-årsavdelning, som jag fick skriva över med S namn. Hållbar stjärtlapp.

