Terminen startar med en studiedag för lärarna och skolan är stängd.  Helt okej tycker jag. Bättre än som i T:s skola, att man startar skolan och sen har man studiedagar på torsdag och fredag. Framförallt tycker jag dock att de kunde köra samma studiedagar över hela kommunen, men det verkar svårt att få ihop. Nu klarar sig såklart T själv och dessutom är jag ledig på torsdag, men jag tänker även på förskolorna. Så många gånger som vi har irriterat oss över att behöva ta flera dagar ledigt och ofta i samma vecka, bara för att de inte kan samordna. Nåja. Jag. P och S har i alla fall haft en mysig dag ihop. P var lycklig då F ÄNTLIGEN inte var hemma, så att han kunde testa sitt nya spel, som han köpte för över en vecka sedan. Det är till x-box och x-boxet står i F:s rum (det var han och T som köpte det ihop). Efter lunchen tyckte jag dock att det var färdigspelat och drog med mig barnen till centrum. Vi gick på biblioteket och BR. Tyvärr hade vi glömt BR-kortet, så det blev ingenting handlat. P skulle ha en present till ett kalas i helgen och jag ville använda de sparmärken vi har. Det får man inte utan kortet. Nåja, han har sett ut presenten och jag kan handla det i morgon (så går det när man lånar ut sitt BR-kort till barnen). Vi hade mysigt på dit och hemvägen med. Det har pudrat lite snö och är ca 5 minus nu. Ungarna ritade smileys på varenda sten och papperskorg mm, på väg till centrum. På hemvägen nöjde de sig med att kolla om de fanns kvar (som tur var, för jag hade inte tålamod att gå lika sakta åt andra hållet med). När jag gick in, stannade de kvar ute. Det är inte mycket, men det är SNÖ och de har längtat…

