Det blev en lite konstig vecka då S mage fortsatte att vara lite halvkrånglig och även om hon i övrigt mådde alldeles utmärkt, kändes det inte läge att skicka henne till skolan. På jobbet var det också halvdant. Det vill säga att halva styrkan låg däckade i olika sjukdomar, samtidigt som en del var lediga, (eftersom det ju skulle vara en lugn vecka). Jag försökte hjälpa till så gott jag kunde. R har ju börjat nytt jobb precis, så det kändes inte läge där heller att starta med några dagars vab. Lösningen blev att jag vabbade lite halvt om halvt. På onsdagen kom jag in de sista timmarna och på torsdagen jobbade R halvdag, så då började jag vid halv ett. De andra kämpade verkligen stenhårt i motvind, kände jag när jag kom in mina timmar. All heder åt dem. De flesta av dem jobbar dessutom den här helgen. Som tur var är ju idag en röd dag, så att de får vila upp sig litegrann i alla fall. Själv har jag hela fem dagar ledigt, då skolan är stängd på måndag. Det känns orättvist, men samtidigt välbehövligt. Jag behöver fem dagars ledigt. Det skulle de med behöva. Jag tänkter självklart inte ha dåligt samvete, det är som det är, men jag kan ju önska dem världens lugnaste lördag i morgon.
Här hemma har det varit pysselstuga. S bygger hus av kartongbitar. Lite bilder från de senaste dagarna:

Huset i närbild. Hon bad mig skriva ”brevlådan” på en lapp. Observera att det har kommit post.

Den fina amaryllisen från M (tyvärr blev R allergisk av den, så den bor numera på balkongen).

T hade köpt hockeypulver och märkte inte att han spillde.
Snabbt var småsyskonen där och ”förgyllde”.

Dagens ledighetsfrukost. Man måste lyxa till det lite ibland.

 

