S träffade en kreativ själsfrände i två år äldre E

Startade nyårsafton med att jobba. Vi började sju för att hinna fylla på i de tomma hyllorna och slet rätt hårt för att hinna ikapp. Sedan var det inte mycket mer folk än en rejäl lördag, men man var ganska mör efteråt i alla fall. Vi samlades efter jobbet och skålade in det nya året och tackade av för det gamla. Vi i familjen hade inte bestämt något direkt firande. Jag är lite tråkig på det viset. Eftersom jag brukar vara så slutkörd den dagen är det liksom inte kul att ha bestämt nåt speciellt och sen sitta där och vara trött-tråkig i  ett hörn.  Men i år blev det trots detta annorlunda, för P:s kompis mamma undrade under dagen om vi inte ville hitta på något och jag tänkte att ”Varför inte”, bara jag fick tillåtelse att hänga oklädd i ett soffhörn och ta det lugnt, så kunde jag nog tänka mig att umgås trots allt. Vi körde knytis och samlades hemma hos oss och hade en helt fantastiskt mysig och trevlig nyårsafton:

