S egna shopping i Bromma Blocks

Inte dumt att ha sin lediga dag i direkt anslutning till en långhelg måste jag säga. Jag tror att det fick mig att slappna av mer redan från början faktiskt. Jag har sovit som en sten på nätterna och vaknat groggy på morgnarna, trots att stormen piskat husknut och fönstrrutor så att R inte kunde sova. I morgon är det dags för jobb igen och jag känner mig relativt redo. Idag har vi myst och shoppat. Jag och S tog ett bad på morgonen, som våra tisdagar förr. Under tiden lagade R lite storkok på fläskkotletter. Mitt på dagen åkte jag, S och R till Bromma Blocks och shoppade en del på REA. R ska ju börja nytt jobb och köpte lite fräscha tröjor, medan S växer så det knakar och behöver en del nytt för den skull. Killarna har varit med kompisar, dem ser man inte röken av om det inte råkar vara så att de har kompisar här istället. När vi kom hem åt vi R:s goda mat och tittade på inspelat på TV:n (så gör vi kvällströtta människor – vi spelar in och njuter av vid lugna, något tidigare tidpunkter). S tog fram sitt pyssel och höll oss sällskap:

 

