Julen pågår för fullt. Vi har varit hos svärmor och ätit gröt och haft min lillebror på besök. Julklappsutdelningen litet halvhysterisk och blev väl inte bättre av en irriterad mamma. Traditionen trogen bröt ett barn ihop mitt i – i år S, då hon tyckte att alla paket var till P. Det visade sig dock att hon missat två längst bakom granen och sen var det frid och fröjd igen. Vi hade en lagom mängd paket och det känns som att allt föll väl ut. S är lycklig över en stor mängd My little Petshop-figurer (både från oss och från norr) och en del annat, P är lycklig för en väldig massa saker, som en lysande snurra och walkie-talkies och alla tre killarna för mobiler från oss. Alla barnen fick tofflor av sin farmor, vilket de också blev glada för och R blev glad över att slippa bli av med sina hela tiden. Själv fick jag tillsammans med maken bland annat en helt underbar glögg-gömmar-tomte och nya lakan och dessutom fick jag ett gosigt nattline av min man, så nu kommer jag att sova gott. Efter att julklapparna blev utdelade har lugnet sänkt sig över lägenheten. Tror vi gjorde ett smart drag att inte vänta till kvällen med att öppna dem.

