Det finns inte så mycket julrött hemma hos oss, men pyntat har vi gjort.

Om man har en ledig dag mitt i julveckan, är det lätt att det blir en totalt utflippad stressupplevelse. Men det blev det faktiskt inte. R har ju semester och vi bestämde oss för att åka till Täby centrum och kolla läget. Vi bodde i Täby för nästan 16 år sedan och har knappt varit i Täby centrum sedan dess. Det var kul att se att många butiker ligger på exakt samma ställe, men också att det byggts ut och kommit till en massa nytt. Vi åt lunch på en asiatisk restaurang och sen köpte vi julklappar. Vi hade bestämt redan innan vad det skulle bli och vi var förvånansvärt överens om resultatet. Vad det blev? Det kan jag ju inte avslöja. Min blogg är på intet sätt hemlig för mina barn, även om jag är relativt övertygad om att de aldrig någonsin tittar på den. Skönast av allt var att vi var helt överens om hur mycket vi orkade med och åkte hem innan någon av oss var helt slut.

Måste ju visa vad jag och R köpte till oss själva: Nya te-muggar från Indiska.Vi invigde direkt med gott te, från samma ställe.

P har sytt ett förkläde i slöjden.

De yngre barnens största nöje just nu – kojbygge. De har bestämt sig att de ska sova i en i morgon, när jullovet har börjat (innan får de inte). Vi får väl se hur det går…

Nu är det bara tre dagar kvar till jul. Tre långa dagars fullspäckat jobbande. Det är kul med veckan före jul på jobbet, men man brukar ramla in i julen rätt slutkörd. Tur man har en hemmaman som fixar marktjänsten det här året.

