S på väg hem från skolan. ”Klänningen” är ett arvegods från grannarna och snarare en tunika och i storlek 146/152, men blev snabbt en favorit.

Som jag har letat anledningen till varför jag inte längre kunde få över bilder från telefonen till datorn. Jag trodde felet låg i datorn och har typ testat ALLT. Men det låg i inställningarna i telefonen. Jag ändrade lite där, innan jag åkte till USA och antagligen hänger det ihop med det. I dag hittade jag i alla fall rätt och nu kan jag föra över bilder igen. Visst blir de sämre, men de blir ju spontana och mitt i livet, på ett annat sätt än bara de gånger jag har kameran med. Nu måste jag ju nästan uppdatera er lite om de senaste veckorna:

S på cirkusskolan, eller innan cirkusskolan rättare sagt. Att hänga i klädhängarna ingår inte i cirkusskolans koncept. Ska jag vara riktigt ärlig är det bara S och L som sysslar med just det, men så har de blivit starka också. Kolla S till höger ”Ta kortet mamma!”. Hon hänger med armarna i vinkel och det var en rejäl stund.


En torsdagskväll på Historiska museet. Ett fantastiskt ställe, som jag gärna rekomenderar för såväl stora som små. Man behöver tid på sig, eller flera gånger, för det är stort och mycket att uppleva. Vi hann inte med ens en tredjedel och var ändå där i flera timmar. Många fina utställningar och interaktiva saker att uppleva. S var mest fascinerad av ”Birkaflickan” och har pratat om henne massor efteråt. Man märkte att hon är van vid Junibacken och sagotåget, då hon undrade var flickan var i den miniatyr de byggt upp av Birka.

Sen två andra bilder ur mobilen. S i fläta ”Ta ett kort mamma, så jag ser hur det ser ut” Hon tyckte det var fint på bilden, men den satt kvar i ungefär fem minuter. Tofsar och flätor går inte hem hos min dotter och jag som tycker att hon är så fin. Till höger en mellanmålsbild. S fick Oboy ”trots att det inte var lördag”. Det är kul att få göra lite speciellt någon gång ibland.

Så, nu har ni blivit litegrann uppdaterade. Erkänn att det är lite roligare med bilder…

