Flaggorna köpte T till sina syskon på flygplatsen. P:s keps är gjord av en kille på gatan.

Vi införskaffade som sagt en del saker till nära och kära här hemma. Jag höll hårt i pengarna hela året, för att kunna handla, när vi var där. Mycket med New York-tema, men även annat. F hade önskat sig äkta converse och jag lyckades fixa rätt storlek till och med. Dessutom fick han en fodrad hood-tröja, som föll honom i smaken (vi har handlat annat med, men de ligger undanstoppad till en speciell dag, som infaller på torsdag). Till P blev det ett gäng långärmade t-shirts och en hood, så även till S, som även fick vinterskor och en pandamössa. De där djurmössorna såldes precis överallt till varierande kvalitet och pris. Hon blev helt salig över sin, så det var ett bra val. Maken hade önskat sig NYPD-grejer. Jag köpte en hood och sen på flygplatsen skramlade jag och K ihop våra sista dollar till en keps också. Han hade även önskat sig mugg från Starbucks, så jag köpte en sån och lite andra muggar med NY-tema. Själv kollade jag gummistövlar mest överallt. Jag har velat ha ett par coola i flera år och det verkar vara inne – fanns mest överallt. Hittade dock inga jag fastnade för och det var jag rätt glad för, när jag hittade en urcool kappa sista dagen. Jag är helt kär i den. Bild på just den får dock vänta till en annan dag, för den har jag inte tagit kort på – än. Sen köpte vi en del skojsiga godisar och även lite julklappar, vilka jag inte tänker nämna här…

