HÄPP! Det var nyss februari, då jag sa ja till att jag och T skulle åka till New York i oktober. Oktober, denna avlägsna tidpunkt, som kom i ett nafs. I morgon åker vi. Jag ska inte ljuga och säga att jag är stencool. De som känner mig skulle genomskåda mig direkt. Men jag är inte urflippad heller. Faktiskt lugnare, än när jag skulle till London. Kanske tack vare att jag inte åker helt själv denna gång. Men nog är jag spänd och jag är högst tveksam inför den kommande nattens sömn. Men jag är glatt och förväntansfullt spänd, inte som jag varit inför/efter vissa andra saker den senaste tiden och det ska bli SÅ kul! Den enda lilla smolken just nu, är nog förkylningen som har grepp om delar av familjen. T har legat hela veckan och är väl inte världens kaxigaste än. Nu håller vi bara tummarna för att han är ännu piggare i morgon. S blev sjuk igår. Hon sa på morgonen att hon hade lite ont i halsen, men sen var det inte mer med det. På eftermiddagen när jag hämtade, så mådde hon inte bra alls. De hade dock inte ringt, eftersom jag snart skulle hämta. Framåt kvällen hade hon hög feber, som dock verkar ha sjunkit till idag. Slem och ont i halsen verkar vara det värsta och att hon mår lite illa. Hon fick reliev (typ alvedon) och mådde sen så bra att hon fick i sig lunch (efter att hon inte ens velat dricka vatten). Nu håller vi tummarna för att det är samma som T redan haft och att jag slipper bli smittad. Ska man göra sitt livs resa, vill man gärna inte ligga sjuk på ett hotellrum. Jag har hört att de har förkylningspiller i USA. Jag som är skeptisk till allt sånt, kan nog göra ett undantag för att orka med.

Häromdagen, innan cirkusskolan – en betydligt piggare S.

