Räkna randiga pengar – matte på hög nivå. Tio i varje hög och sen tio högar på rad. 

En ledig torsdag, som rann iväg på ett trevligt sätt. Startade med utvecklingssamtal med S fröken, som var VÄLDIGT bra. Både att de tycker att hon fungerar så bra i gruppen och att hon tog mina frågor och undringar på allvar. Efter det gick jag till centrum och klippte mig. Blev rätt nöjd faktiskt och frisören var fantastiskt trevlig. Sen bestämde jag lunch med min man vid Willys. Eftersom jag hämtade honom med bil i tisdags, när det ösregnade, så hade han ju cykeln på jobbet, fast han tog bilen. Alltså hämtade jag bilen. Vi åt kebab och shoppade lite på ÖB innan vi åkte till R:s jobb. Jag åkte hem och gick för att hämta S på skolan, för en myseftermiddag. Vi åt mellis och räknade randiga pengar, som vi gick till farbror B och växlade in:

Efter det skulle jag vara kaxig och låta S vara ute själv en stund i parken, men jag måste erkänna att jag var VÄLDIGT glad över att hon kom in efter ett par minuter. Jag vill inte vara hönsmamma, men det känns som att det är så mycket som kan hända om man är själv ute. Jag får vara fånig, men jag vill ha lite mer koll. Hade jag kunnat se henne genom fönstret hade det känts bättre.

På kvällen var det F:s matlagningskväll. Torsdagar är numera taco-kväll i det här huset. Det är okej för mig. Vill han laga taco, så blir det taco. På tisdagarna lagar han och T mat, då blir det annat. Maten blev lite sen, men tillslut kom jag och T iväg till svägerskan K för att prata lite om den kommande resan. Nu är det bara en vecka tills vi åker till New York. Jag har inte hunnit med lite, men allt det viktiga är klart i alla fall. Nu ska vi bara bestämma vad vi ska ha med oss. Vi hade en mycket trevlig stund med fika och New York-prat. Sen hamnade vi i soffan en stund. V drack vällingoch gosade in sig hos sin mamma:

GOS! (Gissa hur han ligger, för att få upp fötterna sådär!

